علائم بیماری‌ های تنفسی

علائم بیماری‌ های تنفسی

علائم بیماری‌ های تنفسی

در صورت مشاهده علائم بیماری‌ های تنفسی ریه به پزشک مراجعه کنید. طبق انجمن ریه آمریکا ، علائم هشدار دهنده بیماری ریوی شامل موارد زیر است:

سرفه مزمن که یک ماه یا بیشتر طول می کشد.
مشکل در تنفس بعد از کمی فعالیت یا عدم فشار.
تنفس پر سر و صدا یا خس خس سینه
مخاط یا خلط مزمن در ریه ها که به مدت یک ماه یا بیشتر ادامه دارد.
درد مزمن قفسه سینه که یک ماه یا بیشتر طول می کشد.
سرفه کردن خون
تست عملکرد ریه

علائم بیماری‌ های تنفسی
علائم بیماری‌ های تنفسی

اگر دچار اختلال تنفسی هستید ، ممکن است به آزمایشاتی برای اطمینان از عملکرد صحیح ریه های خود نیاز داشته باشید. این آزمایشات همچنین به تشخیص بیماری مزمن ریه کمک می کند. برخی از این آزمایشات به طور روزمره برای افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند آسم انجام می شود. آزمایشات و معاینات معمول عملکرد ریه شامل موارد زیر است:

آزمایش گاز خون شریانی: این آزمایش میزان اکسیژن موجود در خون را اندازه گیری می کند. در این آزمایش میزان اکسیژن و دی اکسید کربن در بیمار با گرفتن خون از بیمار اندازه گیری می شود.

آزمایش خون: آزمایش خون در بیمار ریه به دنبال عفونت باکتریایی یا ویروسی است. گلبول های سفید خون نیز در این آزمایش شمرده می شوند ، به این معنی که تعداد بالای این سلول ها به معنی عفونت است.
اشعه ایکس قفسه سینه: این آزمایش به پزشک کمک می کند تا وضعیت ریه های شما را کنترل کند. اشعه ایکس مناطقی از ریه را نشان می دهد که آلوده یا ملتهب است.

آزمایش بازدم اکسید نیتریک: اکسید نیتریک به بازیابی استراحت در رگهای خونی و مجاری هوایی کمک می کند. این باعث افزایش جریان خون در ریه ها و بهبود سطح اکسیژن خون می شود. برای این آزمایش بیمار باید در لوله تنفس کند.

ظرفیت انتشار ریه: این آزمایش نحوه انتقال اکسیژن از ریه ها به خون را بررسی می کند.
پالس اکسیمتری: این آزمایش ساده میزان اکسیژن خون را اندازه گیری می کند. در این آزمایش پروب بر روی انگشت یا روی پوست قرار می گیرد. این کاوشگر سطح اکسیژن خون را نشان می دهد و نحوه عملکرد ریه ها را تعیین می کند.

اسپیرومتری: آزمایش اسپیرومتری است که میزان هوای وارد شده به ریه ها را اندازه گیری می کند. این آزمایش شامل تنفس چندین بار در لوله است.
نمونه مخاط ریه: برای این آزمایش ، پزشک با استفاده از سواب از دهان یا گلو بیمار نمونه برداری می کند. نمونه برای بررسی عفونتهای ویروسی یا باکتریایی به آزمایشگاه ارسال می شود.

اسپیرومتری: آزمایش اسپیرومتری است که میزان هوای وارد شده به ریه ها را اندازه گیری می کند. این آزمایش شامل تنفس چندین بار در لوله است.
نمونه مخاط ریه: برای این آزمایش پزشک با استفاده از سواب از دهان یا گلو بیمار نمونه برداری می کند. نمونه برای بررسی هرگونه عفونت ویروسی یا درمان بیماری های ریوی به آزمایشگاه ارسال می شود.
هر یک از بیماریهای تنفسی درمان منحصر به فردی را براساس علت بیماری انجام می دهند. برخی از درمان ها برای مشکلات تنفسی عبارتند از:

آنتی بیوتیک برای عفونت های باکتریایی مانند سل
داروهای ضد ویروسی برای عفونت های ویروسی مانند ذات الریه ویروسی
داروهای ضد قارچ برای عفونت های قارچی
داروهای ضد التهاب مانند استروئیدها برای آسم و آلرژی های شدید تنفسی
داروهای سیستم ایمنی بدن ، مانند داروهای ضد IgE و اصلاح کننده های لکوترین
سورفاکتانت های مصنوعی برای کمک به بهبود عملکرد راه های هوایی
داروهای ضد آسم دیگر مانند آگونیست های بتا و ضد وبا باکتریایی باید مورد توجه قرار گیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *