چاقی بر انسدادی مزمن ریوی (COPD) تاثیر دارد

چاقی بر انسداد مزمن ریوی (COPD) تاثیر دارد

چاقی بر انسداد مزمن ریوی (COPD) تاثیر دارد که در سراسر جهان با مرگ همراه است. COPD با انسداد مجاری تنفسی در ریه ها تشخیص داده می شود و از دو جز bron تشکیل شده است: برونشیت مزمن و آمپیزما ، که هر دو علت مشابه دارند و ممکن است در بیماران وجود داشته باشد. عملکرد ریه ، که به راحتی با استفاده از اسپیرومتری اندازه گیری می شود ، مشخصه بیماری COPD اس

چاقی بر انسدادی مزمن ریوی (COPD) تاثیر دارد
چاقی بر انسدادی مزمن ریوی (COPD) تاثیر دارد

مقدار نسبتاً کمی از حجم فشرده سازی ریوی در ثانیه (FEV 1) تا ظرفیت فشاری (FVC) در حال حاضر برای توصیف فشار راه هوایی استفاده می شود. از آنجا که اندازه گیری FVC با پیشرفت بیماری دشوار است ، FEV 1 اغلب به عنوان شاخص شدت بیماری و توصیف عملکرد ریه در مطالعات بالینی استفاده می شود. COPD سومین علت اصلی مرگ در سراسر جهان است. ارتباط بین چاقی و ابتلا به بیماری COPD به طور چشمگیری در حال رشد است ، اگرچه تا امروز ناشناخته مانده است.

ارتباط بین چاقی و COPD
رابطه بین COPD و اعضای بدن قبلاً مطالعه شده است. به طور کلی ، سو mal تغذیه در رژیم غذایی در رابطه با بیماری التهابی روده بررسی شده است و نشان داده شده است که سوnut تغذیه در بیماران مبتلا به COPD منجر به ضعف می شود. کاهش وزن و MI پایین نیز از عوامل خطر مرگ در بیماران مبتلا به COPD است. با این حال ، به دلیل افزایش رشد و پیشرفت این بیماری ، ارتباط بین چاقی و COPD به طور فزاینده ای رایج شده است.

نقش MI در تأثیر وزن بدن نیز بررسی شده است. چاقی منجر به سایر اختلالات تنفسی ، از جمله بیماری التهابی روده ، آپنه خواب ، آمبولی ریه و سندرم هیپوونتیلاسیون می شود و به عنوان یک عامل خطر برای اختلال در عملکرد ریه در نظر گرفته می شود. کاهش FEV 1 و FVC (کسری از مقدار بالقوه قابل برداشت از ریه ها در ثانیه اول در هنگام بازدم) در بیماران ریوی و همچنین کاهش کل ریه ها گزارش شده است.

طبق مطالعات ، چاقی شکمی شایع ترین علت نارسایی کلیه است. اندازه مو و اندازه لگن با عملکرد طبیعی ریه ، اضافه وزن و بزرگسالان چاق مرتبط است.

چاقی یک مشکل جدی در بدن است که شامل ورزش زیادی می شود. چربی بدن اغلب دلیل مهمی در بیماری التهابی روده است. مشکل التهاب مشخصه بیماری COPD است و افزایش سطح فشار خون واسطه التهابی در بیماران مبتلا به COPD تأیید شده است. با این حال ، همه بیماران مبتلا به COPD با بیماری التهابی روده مواجه نیستند. در یک مطالعه ، فقط 16٪ از بیماران مبتلا به COPD قبلاً التهاب داشته اند.

یک مکمل موثر برای COPD
بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD) اصطلاحی جمعی برای گروهی از بیماری های مزمن ریوی از جمله برونشیت مزمن ، نکروز آسم و آمفیزم است. با این حال ، تعدادی مکمل و دارو در دسترس است که ممکن است به کاهش علائم بیماری انسدادی مزمن ریوی کمک کند.

افراد مبتلا به COPD نفس کشیدن به طور فزاینده ای دشوار است. علائم دیگر ممکن است شامل سرفه ، خس خس سینه ، و گرفتگی در قفسه سینه باشد. طبق بنیاد COPD ، افراد مبتلا به بیماری انسداد ریوی مزمن به دلیل تلاشی که برای تنفس انجام داده اند ممکن است 430 تا 720 کالری بیشتر از دیگران داشته باشند. در حقیقت ، 25-40٪ از افراد مبتلا به COPD از سوnut تغذیه نیز رنج می برند ، که در دراز مدت سایر اعضای بدن را مختل می کند.

ویتامین ها
ویتامین دی
ویتامین سی
ویتامین E: مطالعات نشان می دهد که ویتامین E افراد با علائم COPD کمتر از افرادی است که COPD پایدار دارند. مطالعات دیگر نشان می دهد که استفاده طولانی مدت از مکمل های ویتامین E ممکن است به جلوگیری از بیماری انسدادی مزمن ریوی کمک کند.
ویتامین A: طبق یک مطالعه ، افرادی که بیشترین ویتامین A را دریافت کرده اند 52٪ بیشتر در معرض COPD قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *